Owl :3

Jodoh Itu Rahsia Allah.

Assalamualaikum.

Jodoh Itu Rahsia Allah.



Aku log masuk akaun facebook klik newsfeed terus keluar post tentang ayat dekat atas ni.Tiba-tiba aku terus tertarik dengan kata-katanya ' Jodoh Itu Rahsia Allah'


Perkara  yang bermain dalam fikiran aku ialah antara aku dengan Arief Iskandar.Aku kenal dia sejak tingkatan tiga sampai sekarang.Bukan sehari bukan seminit bukan sesaat aku kenal dia.Dari zaman budak hingusan sampai la zaman kematangan.Eh betul ke ayat tu? Dari kenal berdua sampailah sekarang ni satu family dia dah kenal aku sama juga dengan family aku dah kenal dia bajet bajet ta'aruf la ni kihkihkih tapi benda baik kan kami berkawan.Timbul perasaan sayang itu tah la aku tak tahu nak mula dari mana dan tak tahu sejak bila aku sayang dia . 

Jodoh ?

Nak kupas soal jodoh sampai bila pun tak habis.Memang betul tak dinafikan  Allah dah tetapkan siapa jodoh kita dan kita sebagai muslim/muslimah terus berdoa dan tawakal supaya jumpa jodoh yang telah ditetapkan.Kes aku ni tah la susah aku nak kupas agak rumit mungkin.Aku tak tahu sama ada dia jodoh aku yang dapat aku buat cuma berdoa dan terus tawakal apa yang akan terjadi akan datang.Dah banyak contoh pasangan yang aku tengok bercinta nak gila gila akhirnya putus macam tu saja.Bagi aku tak perlu la kot nak bercinta sakan sebab tak tahu mungkin ya mungkin tidak.

'Saya nak awak ingat dan tau yang selama kita berkawan ni belum tentu awak jodoh saya dan saya jodoh awak apa yang harus kita kena buat ialah teruskan berdoa,tawakal dan berserah pada Allah sebab dia yang tentukan segalanya.Andai suatu masa nanti kita berpisah awak jangan sedih jangan sesal.Saya nak awak senyum sebab banyak kenangan manis dan pahit yang dah kita lalui sepanjang perkenalan kita.Kenangan manis tu la bekalan untuk kita terus kuat dan cekal untuk tempuh segala dugaan' 


Kata-kata itu aku selalu ucap sebagai ingatan untuk dia dan aku.Kadang kadang mengalir jugalah air mata ni *mengeluh* nak buat macam mana suka atau tidak apa apa pun boleh terjadi.Setiap orang punya cerita cinta yang tersendiri tetapi tidak boleh nak lawan dengan fitrah yang Allah sudah tetapkan.Bagi aku kalau ditakdirkan kami berpisah mungkin aku rasa sedih tapi aku tahu Allah sayangkan setiap umatnya dan mungkin Allah dah tulis 'ending' yang terbaik untuk jalan cerita cinta aku mungkin Insha Allah  .Islam itu indah jangan merumitkan.
 





Dear Arief Iskandar.

Moga Allah pelihara hubungan kita.Moga Allah pertemukan kita JIKA ADA JODOH.Keep pray and Du'a.Ameen



Tetibe emosi pulak entry ni cehhhhhhh.Baju dah habis packing.Seminggu saja lagi nak bermanja dengan keluarga.Lupa nak cerita Kelantan menang 2-1.Keep support 'The Reds'tak macam orang tewwww macam lalang sekejap sokong sini sekejap sokong sana . Come on ahhhhhhh *angkat kening*#GomoKlateGomo *Tetibe*

Salam sayang
NorFazlin Badrolhisham
XOXO




 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.